Educatieve commissie

Educatieve commissie 2023-2024

Maak kennis met de educatieve commissie van Avanti. Samen zetten zij zich in om leuke en studiegerelateerde activiteiten neer te zetten voor Avanti. De educatieve commissie bestaat uit:

Van links naar rechts:
1) Arthur Provoost
2) Sharon Wolters
3) Anne van Ramesdonk

WhatsApp_Image_2024-03-14_at_17.13.28.jpeg

Sharon Wolters - Voorzitter [Midden]
Hallo allemaal! Mijn naam is Sharon, en ik ben 23 jaar oud. Ik ben verheugd om mijzelf voor te stellen als voorzitter van de educatieve commissie van Avanti. Als onderdeel van deze commissie zet ik mij in om boeiende en leerzame activiteiten te organiseren die onze leden helpen bij hun (professionele)ontwikkeling.

Een leuk feitje over mezelf is dat ik bijna in Duitsland woon samen met mijn vriend, en mijn vriendinnen mij dus een halve Duitser noemen 🤪

Heb je ideeën voor educatieve activiteiten of wil je meer weten over wat onze commissie te bieden heeft? Aarzel dan niet om contact met mij op te nemen. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jouw studie-ervaring bij Avanti nog waardevoller wordt!

Anne van Ramesdonk - Secretaris [Rechts]
Hoi, ik ben Anne en ik ben dit jaar de secretaris van de Educatieve Comissie. Ik zit in mijn 2e jaar social work en doe nu een leuke stage waarin ik vluchtelingen begeleid. Een leuk feitje over mij is dat ik een gepassioneerde reiziger ben met vooral veel avonturen in Málaga en Bonaire, waar ik ook mijn passie; het leren van vreemde talen, kon uiten. Met mijn energieke en soms wat impulsieve persoonlijkheid, vind ik balans tussen de wereld van hardtechno en klassieke pianomuziek. Zelf speel ik ook piano.

Arthur Provoost - Penningmeester [Links]
Hoi, ik ben Arthur; penningmeester van de Avanti educatiecommissie voor het studiejaar 2023-2024. Avanti profileert zich als een studie-vereniging; maar wat betekent dat nou eigenlijk? In mijn beleving gaat dit over elkaar(s):

• kennis en ervaringen uitwisselen (leren van ieders ervaringen en inzichten);
  • ​​​​​​​motiveren en ondersteunen in het studieproces (elkaar opzoeken bij vragen & feedback uitwisselen);
  • uitdagen en uitnodigen voor verbreding en verdieping (via trainingen/workshops/gastsprekers/thema avonden/goede gesprekken onderling);
  • enthousiasmeren voor onderwerpen/ervaringen (via eigen initiatieven die je deelt via o.a. de ideeënbus);

Dat zijn in ieder geval de thema’s waar ik mee aan de slag wil in deze functie. Al wordt dit mijn eerste commissie-jaar dus ik verwacht in het begin nog zoekend te zijn in het (mede)organiseren. Geef mij vooral feedback wanneer je denkt dat iets beter of anders kan. Daar leer ik weer van voor een volgende keer; wat de vereniging als geheel zal versterken.

Daarnaast ben ik me ook meer dan de gemiddelde student bewust van wat prestatiedruk, studiestress, faalervaringen en vertraging met iemands motivatie kan doen en welke drempels het mogelijk oproept om dan toch door te gaan! Dit zorgt ervoor dat ik erg gemotiveerd ben om te voorkomen dat medestudenten een vergelijkbaar pad bewandelen; vandaar dat ik voor de educatiecommissie heb gekozen.

Laten we, als studenten onder elkaar en als vereniging, ook dit jaar de samenwerking opzoeken en er een mooi studiejaar van maken!